Handelsbetingelser og købsvilkår hos CoolStuff.dk

Hos CoolStuff kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret, fragt fra 39 kr. og fri fragt ved køb over 499 kr. til nærmeste pakkeshop, samt lynhurtig levering. Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!


CoolStuff.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Købelovens mangelregler gælder på alle køb hos CoolStuff. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til vores kundeserviceafdeling, enten ved at maile kundeservice@coolstuff.dk eller ved at ringe til 32 54 10 30. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til E-mærket. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen

her.

Bestilling

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner.
Når du handler med CoolStuff.dk indgås aftaler på dansk.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret på alle produkter. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, kunden modtager sin vare. Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsenlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabelen fast på emballagen, da dette kan forringe produktets værdi!

Returretten kan frafalde 100% af hygiejniske årsager, når følgende varer bliver brugt eller prøvet: parykker, kontaktlinser, trusser, strømpebukser, oppustelige produkter, sminke, fødevarer, erotiske produkter, plantevarer, øjenvipper, strømper og andre engangsartikler plomberet af hygiejniske grunde. Åben derfor ikke emballagen hvis du ønsker at returnere disse typer af varer.

Batterier kan ikke returneres efter de er taget i brug eller testet, da dette anses som en engansvare på linie med eksempelvis mad.


En retur kan tage op til 14 dage at behandle, og de 14 dages behandlingstid gælder først fra du giver besked til os, ellers gælder det først fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen. Du skal ved efterspørsler om returer kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.


Som kunde hos os, skal du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi. Du har tre alternativer, når du vil sende en pakke retur til os:

Alt. 1) Mail os eller ring til os for at købe en print-selv GLS returlabel af os for 49 kr - dette afdrages herefter fra dit returbeløb. Aflever herefter pakken i en GLS Pakkeshop (find din nærmeste pakkeshop her).

Alt. 2) Gå til en GLS pakkeshop og køb selv en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme* (se priser her).

Alt. 3) Vil du hellere sende pakken retur med et andet fraktselskab end GLS, da ring eller kontakt os på mail for instruktioner.

Husk at vedlægge returblanketten (findes i pakken) hvorpå du skriver dit ordrenummer og hvordan du ønsker dit tilgodehavende udbetalt. F.eks. med en anden vare, gavekort eller pengene tilbage. Hvis du har betalt med betalingskort, så fører vi pengene direkte tilbage på dit kort igen. Bemærk at pengene ikke kan udbetales til en anden konto. Husk på kvitteringen at angive, om vi skal overføre pengene til dig, eller om du ønsker en tilgodebevis.

Du kan også downloade vores returformular her.


Har du betalt med et gavekort, så kan du ikke få penge udbetalt, dog kan du få et nyt gavekort udstedt.


Send gerne din returpakke med GLS til:

Returadresse:
CoolStuff
c/o GLS Denmark
Højager 2 - 4
2633 Tåstrup

OBS - VIGTIGT: Bemærk at GLS ikke kan tage imod pakker sendt med PostDanmark, så det er yderst vigtigt at du ikke benytter PostDanmark til at sende pakken retur til denne adresse, men anvender GLS som anvist herover. Bemærk også, at det ikke er muligt at aflevere pakken direkte til den angivne returadresse - den skal med andre ord sendes fra en GLS pakkeshop.

Fragtomkostninger & levering

Levering sker med GLS. Leveringstiden er efter GLS's udsagn 1-2 hverdage. Der findes 3 leveringsmuligheder:

  1. Levering til nærmeste pakkeshop (39 kr. - gratis ved ordrer over 499 kr)
  2. Levering til privatadresse (59 kr.)
  3. Levering til virksomhedsadresse (59 kr.)
Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra Coolstuff.dk - men du kan benytte vores engelske site Coolstuff.com.

Betaling

Betaling kan ske med bank-/kreditkort, Mobile Pay, Klarna faktura eller elektronisk fakturering via EAN-nummer. OBS ved bestilling via EAN-nummer, skal man kontakte kundeservice via mail for at lægge en ordre, Bemærk at der tilkommer et faktura/administrationsgebyr på 50 kr ved betaling med EAN faktura.

  • Bank/kreditkort

    Vi accepterer Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express og JCB. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Kortkøb sker uden gebyrer. Pengene trækkes fra dit kort så snart købet gennemføres. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay.

  • Faktura

    Du betaler efterfølgende pr. faktura fra Klarna, hvor du har 14 dages betalingsfrist. Du skal være over 18 år og må ikke have nogen betalingsanmærkninger for at kunne anvende fakturabetaling. Leveringsadressen skal være den samme som din folkeregisteradresse. Ved for sen betaling pålægges en påmindelsesafgift med det beløb, som er tilladt ifølge loven, dvs. p.t. DKK 100, samt forsinkelsesrente på 7 % + gældende referencerente. Bemærk at påmindelsesfgiften sendes uden forvarsel. Der foretages almindelig kreditprøvning uden kopi til orientering. Fakturaen sendes direkte fra Klarna via email.

Sådan handler du hos CoolStuff

Når du handler hos CoolStuff, skal du igennem følgende trin:

  1. Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Vælg betalingsmåde og fragt
  3. Indtast dine personlige oplysninger
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Ordrebekræftelse

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter. Det er altid muligt at få sendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse på et senere tidspunkt ved et sende en mail til: kundeservice@coolstuff.dk

24 måneders Reklamationsret

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). På batterier ydes der dog kun 6 måneders reklamationsret, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på. Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt og give en detaljeret beskrivelse af fejlen. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer, kontakt altid først vores kundeservice afdeling på kundeservice@coolstuff.dk eller ved at ringe til 32 54 10 30. Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Bemærk at det er vigtigt at pakken sendes retur med denne etiket! Bemærk også at det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt.

2 års garanti

Som en ekstra service giver vi 2 års fuld garanti på alle vores produkter. Du er derfor langt bedre stillet end med købeloven, når du handler hos CoolStuff.dk. På batterier ydes der dog kun 6 måneders fuld garanti, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på.

Sikkerhed & Fortrolighed

Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre. CoolStuff er også E-mærket, hvilket giver dig ekstra forbrugersikkerhed og betyder at vi aldrig vil sende dig spam-mails.

CoolStuff garanterer, at vi aldrig overdrager dine personoplysninger eller din mailadresse til tredjepart, såfremt der ikke er særlige omstændigheder, der taler for det, f.eks. at politi, anklagemyndighed eller lignende kræver oplysninger.

Ordrer fra udlandet

Vi sender udelukkende til Danmark fra Coolstuff.dk - for andre lande se CoolStuff.com.

Persondata

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger


  • Navn
  • Adresse
  • E-mail adresse


Hvis du betaler med faktura er det ligeledes nødvendigt at oplyse Cpr-nummer. CoolStuff.dk har ikke adgang til dine CPR-oplysninger. Personoplysningerne registreres hos CoolStuff og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Alle ansatte i CoolStuff har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.CoolStuff.dk er Kajsa Knapp. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.CoolStuff.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart.

Som registreret hos CoolStuff, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CoolStuff via e-mail kundeservice@coolstuff.dk eller ved at ringe til 32 54 10 30

Tilbage til toppen