We have
just the thing

Din indkøbskurv

😊

Lige et øjeblik, vi opdaterer din kurv

Handelsbetingelser

Hos CoolStuff kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret, fragt fra 39 kr. og fri fragt ved køb over 499 kr, samt 1-2 hverdages leveringstid. Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!

CoolStuff.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til E-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Købelovens mangelregler gælder på alle køb hos CoolStuff. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til vores kundeserviceafdeling, enten ved at maile kundeservice@coolstuff.dk eller ved at ringe til 32 54 10 30. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du enten indgive en klage til E-mærket, eller sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.

Bestilling

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner.
Når du som privatperson handler med CoolStuff.dk indgås aftaler på danske vilkår.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret på alle produkter. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, kunden modtager sin vare. Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsenlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabelen fast på emballagen, da dette kan forringe produktets værdi!

Returretten kan frafalde 100% af hygiejniske årsager, når følgende varer bliver brugt eller prøvet: parykker, kontaktlinser, trusser, strømpebukser, oppustelige produkter, sminke, fødevarer, erotiske produkter, plantevarer, øjenvipper, strømper og andre engangsartikler plomberet af hygiejniske grunde. Åben derfor ikke emballagen hvis du ønsker at returnere disse typer af varer. Returret frafalder helt ved køb af mad også selvom det ikke har været åbnet.

Batterier kan ikke returneres efter de er taget i brug eller testet, da dette anses som en engansvare på linie med eksempelvis mad.

En retur kan tage op til 14 dage at behandle, og de 14 dages behandlingstid gælder først fra du giver besked til os (gennem vores retursysten, pr mail, eller pr telefon), ellers gælder det først fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen. Du skal ved efterspørsler om returer kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.

Som kunde hos os, skal du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi.

Alt. 1) Den billigeste og hurtigste løsning: Anmeld din retur igennem vores retursystem. Her kan du købe billig returfragt for 49 kr, og her kan du direkte give os alle informationer vi behøver for at behandle returen hurtigst muligt uden yderligere kontakt, og omvendt får du også alle instrukser for retur herigennem.

Alt. 2) Den mellemdyre og lidt langsommere løsning: Gå selv til en Bring pakkeshop og køb selv en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme. Dette er dog en dyrere løsning end at købe fragt gennem vores retursystem. Endvidere skal du her selv printe en returformular og vedlægge i pakken (se link længere nede). Og der kan være behov for yderligere kontakt hvis vi mangler informationer. OBS: Gælder ikke oversize produkter, da pakkeshops ikke kan tage imod disse.

Alt. 3) Den dyreste og langsomste løsning: Vil du hellere sende pakken retur med et andet fraktselskab end Bring, da skal pakken sendes direkte til vores lager i Sverige. Kontakt os for at få adressen til lageret i Sverige. Dette er meget en dyrere løsning (da det bliver udenlandsfragt), men vores returpostboks hos Bring, kan desværre ikke tage imod pakker sendt med andre end Bring selv. Her skal du også selv huske at printe og vedlægge en returformular. OBS: Gælder din retur oversize produkter, da kontakt os for at få yderligere instrukser.

Du kan downloade vores returformular her.

Har du betalt med et gavekort, så kan du ikke få penge udbetalt, dog kan du få et nyt gavekort udstedt. Det samme gælder for et køb gjort med et tilgodebevis - hvis du har betalt med et tilgodebevis, kan du få et nyt tilgodebevis udstedt, men ikke penge udbetalt.

Ved returnering af hele købet, vil eventuelle fragtomkostninger fra originalkøbet blive refunderet. Hvis det kun er dele af købet som returneres, vil eventuelle fragtomkostninger ikke blive refunderet.

Ved Alt. 2, send din returpakke med Bring til:

Returadresse:
CoolStuff AB
c/o Bring Parcels
Fuglebaeksvej 5-9
DK-2770 Kastrup

OBS - VIGTIGT: Bemærk at Bring ikke kan tage imod pakker sendt med PostDanmark, GLS eller lign., så det er yderst vigtigt at du ikke benytter andre end Bring til at sende pakken retur til Bring adressen, men anvender Bring som anvist herover. Bemærk også, at det ikke er muligt at aflevere pakken direkte til den angivne returadresse - den skal med andre ord sendes fra en Bring pakkeshop.

OBS! For oversize produkter (produkter der er størrere og/eller tungere end hvad kan gå under en standart pakke) er det kunden selv som er ansvarlig for returen og omkostningen i forbindelse med denne. Vores normale service med køb af returetiket (49 kr) gælder altså ikke oversize produkter.

Fragtomkostninger & levering

Levering sker med GLS/Bring/Budbee - du kan se i kassen hvilke du kan vælge ift. din leveringsadresse (OBS: Budbee leverer kun i København). Leveringstiden er 1-2 hverdage. Der findes 3 leveringsmuligheder:

  1. Levering til nærmeste GLS/Bring pakkeshop
  2. Levering til privatadresse med GLS/Bring/Budbee
  3. Levering til virksomhedsadresse med GLS/Bring/Budbee

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til udlandet, Grønland og Færøerne fra Coolstuff.dk. Derfor betaler vi heller ikke moms retur for produkter eksporteret til Grønland.

Betaling

Betaling kan ske med bank-/kreditkort (gennem Klarna), Mobile Pay, eller Klarna faktura.

  • Bank/kreditkort

    Vi accepterer Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express og JCB. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay. Kortkøb sker uden gebyrer. Pengene reserveres på dit kort så snart købet gennemføres, men trækkes ikke før varen sendes.

  • Faktura for private kunder gennem Klarna

    Du betaler efterfølgende pr. faktura fra Klarna, hvor du har 30 dages betalingsfrist. Du skal være over 18 år og må ikke have nogen betalingsanmærkninger for at kunne anvende fakturabetaling. Leveringsadressen skal være den samme som din folkeregisteradresse. Ved for sen betaling får du først en påmindelse uden afgift. Hvis betalingen stadig udebliver, pålægges en påmindelsesafgift på 100 kr samt morarenter på 8,05 %.. Der foretages almindelig kreditprøvning uden kopi til orientering. Fakturaen sendes direkte fra Klarna via email.

Firma bestillinger

Firmabestillinger kan ske via CVR /momsnummer mod forskudsbetaling på det fulde beløb. OBS: Man kan ikke ligge sin bestilling igennem webshoppen via CVR / momsnummer, man skal derfor kontakte kundeservice via mail for at lægge en ordre. Læs alle betingelser og fremgangsmåde her for firma bestillinge her, da disse kan variere fra betingelserne for privatkunder.

Sådan handler du hos CoolStuff

Når du handler hos CoolStuff, skal du igennem følgende trin:

  1. Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Vælg betalingsmåde og fragt
  3. Indtast dine personlige oplysninger
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Ordrebekræftelse

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter. Det er altid muligt at få sendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse på et senere tidspunkt ved et sende en mail til: kundeservice@coolstuff.dk

24 måneders Reklamationsret

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). På batterier ydes der dog kun 6 måneders reklamationsret, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på. Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt gennem vores reklamationssystem og give en detaljeret beskrivelse af fejlen, meget gerne med billed-dokumentation af problemet hvis muligt. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer, kontakt altid først vores kundeservice afdeling gennem vores reklamationssystem eller ved at ringe til 32 54 10 30. Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Bemærk at det er vigtigt at pakken sendes retur med denne etiket! Bemærk også at det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur.

Ved en tvist kan du gå videre med din klage hos EUs online tvist bilæggelse ved tvist som er opstået ved grænseoverskridende nethandel. Ved nationelle tvist henviser vi til Forbrugerklagenævnet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt.

2 års garanti

Som en ekstra service giver vi 2 års fuld garanti på alle vores produkter. Du er derfor langt bedre stillet end med købeloven, når du handler hos CoolStuff.dk. På batterier ydes der dog kun 6 måneders fuld garanti, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på.

Sikkerhed & Fortrolighed

Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre. CoolStuff er også E-mærket, hvilket giver dig ekstra forbrugersikkerhed og betyder at vi aldrig vil sende dig spam-mails.

Læs mere om hvordan vi behandler persondata i vores privatlivspolitik

Trustpilot
Fri fragt ved køb over 499,-

Gælder de fleste fragtformer

1-2 hverdages levering

Gælder alle standart produkter

90 dages returret

og dansk kundeservice

planet