We have
just the thing

Din indkøbskurv

😊

Lige et øjeblik, vi opdaterer din kurv

Retur og Reklamation

Hovsa, nogle gange bliver det ikke altid som man troede! Vi hjælper dig selvfølgelig med at returnere en uønsket vare, at lave en reklamation på en vare som er i stykker, og andet som er skullle være forkert i din bestilling. Læs herunder for at se hvordan du anmelder en retursag. Hos os har du altid 90 dages fortrydelsesret. Læs videre for at se hvordan det fungerer.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret på alle produkter. Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, kunden modtager sin vare. Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsenlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabelen fast på emballagen, da dette kan forringe produktets værdi!

Returretten kan frafalde 100% af hygiejniske årsager, når følgende varer bliver brugt eller prøvet: parykker, kontaktlinser, trusser, strømpebukser, oppustelige produkter, sminke, fødevarer, erotiske produkter, plantevarer, øjenvipper, strømper og andre engangsartikler plomberet af hygiejniske grunde. Åben derfor ikke emballagen hvis du ønsker at returnere disse typer af varer. Returret frafalder helt ved køb af mad også selvom det ikke har været åbnet.

Batterier kan ikke returneres efter de er taget i brug eller testet, da dette anses som en engansvare på linie med eksempelvis mad.

En retur kan tage op til 14 dage at behandle, og de 14 dages behandlingstid gælder først fra du giver besked til os (gennem vores retursysten, pr mail, eller pr telefon), ellers gælder det først fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen. Du skal ved efterspørsler om returer kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.

Som kunde hos os, skal du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi.

 

Hvordan returnerer jeg?

Alt. 1) Den billigeste og hurtigste løsning: Anmeld din retur igennem vores -> retursystem <-. Her kan du købe billig returfragt for 49 kr, og her kan du direkte give os alle informationer vi behøver for at behandle returen hurtigst muligt uden yderligere kontakt, og omvendt får du også alle instrukser for retur herigennem.

Alt. 2) Den mellemdyre og lidt langsommere løsning: Gå selv til en Bring pakkeshop og køb selv en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme. Dette er dog en dyrere løsning end at købe fragt gennem vores retursystem. Endvidere skal du her selv printe en returformular og vedlægge i pakken (se link længere nede). Og der kan være behov for yderligere kontakt hvis vi mangler informationer. OBS: Gælder ikke oversize produkter, da pakkeshops ikke kan tage imod disse.

Alt. 3) Den dyreste og langsomste løsning: Vil du hellere sende pakken retur med et andet fraktselskab end Bring, da skal pakken sendes direkte til vores lager i Sverige. Kontakt os for at få adressen til lageret i Sverige. Dette er meget en dyrere løsning (da det bliver udenlandsfragt), men vores returpostboks hos Bring, kan desværre ikke tage imod pakker sendt med andre end Bring selv. Her skal du også selv huske at printe og vedlægge en returformular. OBS: Gælder din retur oversize produkter, da kontakt os for at få yderligere instrukser.

Du kan downloade vores -> returformular <- her.

Har du betalt med et gavekort, så kan du ikke få penge udbetalt, dog kan du få et nyt gavekort udstedt. Det samme gælder for et køb gjort med et tilgodebevis - hvis du har betalt med et tilgodebevis, kan du få et nyt tilgodebevis udstedt, men ikke penge udbetalt.

Ved returnering af hele købet, vil eventuelle fragtomkostninger fra originalkøbet blive refunderet. Hvis det kun er dele af købet som returneres, vil eventuelle fragtomkostninger ikke blive refunderet.

Returadresser ved alt. 2

Send din returpakke med Bring til:

Returadresse:
CoolStuff AB
c/o Bring Parcels
Fuglebaeksvej 5-9
DK-2770 Kastrup

OBS - VIGTIGT: Bemærk at Bring ikke kan tage imod pakker sendt med PostDanmark, GLS eller lign., så det er yderst vigtigt at du ikke benytter andre end Bring til at sende pakken retur til Bring adressen, men anvender Bring som anvist herover. Bemærk også, at det ikke er muligt at aflevere pakken direkte til den angivne returadresse - den skal med andre ord sendes fra en Bring pakkeshop.

OBS! For oversize produkter (produkter der er størrere og/eller tungere end hvad kan gå under en standart pakke) er det kunden selv som er ansvarlig for returen og omkostningen i forbindelse med denne. Vores normale service med køb af returetiket (49 kr) gælder altså ikke oversize produkter.

Øvrigt om retur

24 måneders Reklamationsret

Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). På batterier ydes der dog kun 6 måneders reklamationsret, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på. Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt gennem vores -> retursystem <- og give en detaljeret beskrivelse af fejlen, meget gerne med billed-dokumentation af problemet hvis muligt. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer, kontakt altid først vores kundeservice afdeling gennem vores -> retursystem <- eller ved at ringe til 32 54 10 30. Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Bemærk at det er vigtigt at pakken sendes retur med denne etiket! Bemærk også at det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur.

Ved en tvist kan du gå videre med din klage hos -> EUs online tvist bilæggelse <- ved tvist som er opstået ved grænseoverskridende nethandel. Ved nationelle tvist henviser vi til -> Forbrugerklagenævnet. <-

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt.

2 års garanti

Som en ekstra service giver vi 2 års fuld garanti på alle vores produkter. Du er derfor langt bedre stillet end med købeloven, når du handler hos CoolStuff.dk. På batterier ydes der dog kun 6 måneders fuld garanti, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på.

Har du flere spørgesmål om retur og reklamationer? Læs mere i vores -> FAQ <- eller uddybende i vores -> handelsbetingelser <-

 

Trustpilot
Fri fragt ved køb over 499,-

Gælder de fleste fragtformer

1-2 hverdages levering

Gælder alle standart produkter

90 dages returret

og dansk kundeservice

planet